trollhattansstylister.blogg.se

Hej och Välkommen till Hår - och make up stylistprogrammet på Drottning Blankas gymnasieskola i Trollhättan. Här kan du läsa om vår vardag på skolan, vilka aktiviteter vi gör och hur vi har det helt enkelt!

Presentation av läraren Malin

Publicerad 2015-02-09 15:23:00 i Allmänt,

Hej!

Jag heter Malin och idag är det min tur att presentera mig här på vår nya blogg.

Jag har enda sedan jag var liten haft ett brinnande intresse för styling, och har alltid sminkat, gjort frisyrer, fixat och donat med alla frivilliga offer jag kommit över. Men jag behövde lite tid innan jag vågade ta steget från att sminka nära och kära på sidan av som en kul grej till att följa min stora dröm fullt ut och utbilda mig.

Så min karriär började i butik. Jag har under 7 års tid arbetat i skobutiken Scorett, både som säljare och som butikschef. Jag har även hunnit med en sväng på Gina Tricot och i butiken Glitter.

Sedan var det äntligen dags. Jag utbildade mig till makeupartist på Makeupstudion i Göteborg, vilket är det absolut bästa beslutet jag tagit i mitt liv. Efter en otroligt hård och tuff utbildning stod jag med diplom i hand och kunde äntligen kalla mig professionell makeupartist. Bara någon månad efter min examen blev jag till min stora förvåning uppringd av självaste verksamhetschefen på Makeupstudion som erbjöd mig en lärarutbildning på skolan i Göteborg. Jag tackade givetvis ja och gick en trainee-utbildning på 6 månader, samtidigt som jag frilansade, och fick ännu ett diplom där de stod ”professionell makeup-lärare”.

Jag älskar tempot, spänningen och människorna man träffar när man frilansar som makeupartist, men kände ganska snart att jag saknade rutiner och struktur vilket fick mig att söka tjänsten på Drottning Blanka.

När jag går till jobbet på måndagsmorgon gör jag det alltid med ett leende på läpparna. Jag trivs så himla bra med alla goa elever, mina fina kollegor och det är för mig ren lycka att få möjligheten att jobba med mitt fritidsintresse och det jag brinner allra mest för.

Jag har bland annat arbetat tillsammans med Medina, The Fooo & Addiction For Destruction, har även haft ett tätt samarbete med webshopen INSPO.nu och sminkat flertalet av deras mode-fotograferingar och modevisningar.

Mitt mål som lärare är att inspirera eleverna, få dem att hitta sin kreativitet samt att utveckla sin förmåga att skapa, men kanske framförallt att få dem att våga.

Just nu jobbar jag 100% på skolan och pluggar till yrkeslärare 75% på Högskolan Väst.
Ha det riktigt GÖTT/Malin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela